Od lewej: rotmistrz znaku pancernego (kozackiego) podług
obrazu w galerii w Głuchowie, Czeremis z lat 1627- 28
podług ryciny z dzieła holenderskiego, wydanego w 1632 r.
Rys. B. Gembarzewski.
Pancerni z poł XVII wieku. Od lewej: koń dowódcy podług ryciny z W. Swiddle z rysunku Dahlbergha przedstawiającego bitwę pod Warszawą w 1656 r, rotmistrz podług obrazu olejnego Abrahama van Westervelta przedstawiającego hetmana polnego litewskiego Janusza Radziwiłła do Kijowa w 1651 r., towarzysz podług gobelinu przedstawiającego bitwę pod Łojowem w 1649 r. Rys. B. Gembarzewski.
Pancerni z 2 połowy XVII wieku. Od lewej: koniec oficerów (wg. ryciny W. Swidde 1655 r.), hetman litewski Jan Sapieha w rynsztunku oficera chorągwi jazdy pancernej (początek lat 60-tych XVII wieku) podług portretu w Krasiczynie. Rys. B. Gembarzewski.
Pancerni podług ryciny przedstawiającej wjazd uroczysty do Wiednia Michała Kazimierza Radziwiłła, hetmana polnego litewskiego w 1679 r. Na pierwszym planie towarzysz. Z tyłu od lewej: trębacz, bębenica, chorąży i dwóch towarzyszy. Rys. B. Gembarzewski.
Pancerni według obrazu Altamontiego w kościele w Żółkwi, przedstawiającego bitwę pod Wiedniem w 1683 r. Z lewej towarzysze. Z prawej oficer. Rys. B. Gembarzewski.
Towarzysz pancerny w 2 poł. XVII wieku.
Rys. B. Gembarzewski.
szwedzkiej ryciny z 1872 r. Mal. B. Gembarzewski.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz